Vysoká hora (HLV 310; 1031 m)
další informace o vrcholu

Vysoká hora: Fotografie vrcholu | Přidat fotografii | Další informace o vrcholu | Přidat informaci

Zobrazeno 1 - 3 z 3 nalezených na první stranu výpisuna předchozí stranu výpisuna následujicí stranu výpisuna poslední stranu výpisu

Ulomená tyč geobodu Velký Klín.

Ulomená tyč geobodu Velký Klín (HLV 132; 1178 m).

10.09.2017 18:52:38 - Petr Havránek

Žalostný stav geodetických bodů v Hrubém Jeseníku

V září 2017 jsme navštívili celkem sedmnáct tisícovek Hrubého Jeseníku, z toho dvanáct hlavních a pět vedlejších vrcholů.

Stav tamních geodetických bodů je více než žalostný:

Ze sedmnácti tisícovek jsme na devíti vrcholech nalezli geodetický bod, tedy červenobílou tyč a kamenný patník. Na šesti z devíti označených vrcholů byla kovová tyč buď prorezlá a ulomená nebo vyvrácená, pouze na třech označených vrcholech byl geodetický bod ve vyhovujícím stavu.

Na vrcholu Jeleních louček je tyč geodetického bodu rozlámaná na dvě části.

Na vrcholu Jeleních louček (HLV 112; 1205 m) je tyč geodetického bodu rozlámaná na dvě části.

Petr Havránek (září 2017)

Na vrcholu Hradečné je prorezlá a ulomená červenobílá tyč zasazená jen do kamenné mohyly, příslušný patník se nám nepodařilo nalézt.

Na vrcholu Hradečné (HLV 251; 1057 m) je prorezlá a ulomená červenobílá tyč zasazená jen do kamenné mohyly, příslušný patník se nám nepodařilo nalézt.

"Zkrácená" tyč geodetického bodu na Vysoké hoře. Z galerie fotografií je patrné, že současný žalostný stav trvá již nejméně 10 let.

"Zkrácená" tyč geodetického bodu na Vysoké hoře (HLV 310; 1031 m). Z galerie fotografií je patrné, že současný žalostný stav trvá již nejméně 10 let.

25.03.2014 11:30:10 - Leszek Radecki

Tisícovky Hrubého Jeseníku

Přesně na den po dvou letech dorazil Tisícovkám dopis z Polska od Leszka Radeckiho s jeho aktualizovaným seznamem Tisícovek i dalších spočinků a nižších vrcholů Hrubého Jeseníku.

Díky za dopis a zmapování nižších vrcholů tohoto pohoří.

Předchozí dopis s výpisem Tisícovek Hrubého Jeseníku od Leszka Radeckiho z 25. března 2012:

Vrchol Vysoké hory.

Vrchol Vysoké hory (HLV 310; 1031 m).

Helena Rusková (duben 2007)

12.09.2007 18:32:52 - Helena Rusková

Popis cesty na vrchol Vysoké hory (HLV 310; 1031 m) :

Výstup lze zahájit od hotelu Stonožka v Ludvíkově po silnici ve směru na Karlovu Studánku. Po krátké chůzi odbočíme vlevo přes most přes Bílou Opavu na lesní cestu, po které serpentinami vystoupáme až na modrou turistickou trasu spojující Vrbno pod Pradědem s Hvězdou. Zde se dáme vlevo ve směru na Vrbno a již za chvíli před sebou uvidíme rozcestí Malá Hvězda. Odtud pokračujeme po zelené cyklotrase (vedoucí pod Šindelnou) krátkým prudkým stoupáním do místa, kde se cyklotrasa stáčí po vrstevnici do leva. V tomto místě cyklotrasu opouštíme a pokračujeme ještě pár metrů chodníkem do kopce do místa, kde se cesta rozdvojuje. To je jediné důležité místo, kde se nesmíme splést. Nepokračujeme rovně do kopce, ale opět se vydáváme vlevo. Cesta chvíli kopíruje cyklotrasu, kterou jsme předtím opustili. Vidíme-li tuto cestu vlevo pod sebou a uvidíme-li na ní krmelec, jdeme určitě správně. Cesta nás bezpečně dovede až ke geodetickému bodu na vrcholu. Od hotelu Stonožka na Malou Hvězdu máme zhruba 3,5 km, z Malé Hvězdy na vrchol Vysoké 1,5 km.

Rozcestí Malá Hvězda je dosažitelné také z Karlovy Studánky po modré směrem na Vrbno pod Pradědem (asi 4 km) nebo z Vrbna pod Pradědem od kostela Sv. Michala (rozcestník u křižovatky) (asi 6 km).

Výhled směrem na Praděd, Žárový vrch a do údolí obce Ludvíkov od rozcestníku Nad Ludvíkovem na modré turistické značce během výstupu na Vysokou horu.

Výhled směrem na Praděd (HLV 5; 1491 m), Žárový vrch (HLV 195; 1101 m) a do údolí obce Ludvíkov od rozcestníku Nad Ludvíkovem na modré turistické značce během výstupu na Vysokou horu (HLV 310; 1031 m).

Helena Rusková (březen 2007)

Zajímavosti v okolí trasy:

Na modré turistické značce ve směru Hvězda – Malá Hvězda se nachází vysílač a v jeho blízkosti rozcestník Nad Ludvíkovem, odkud je nádherná vyhlídka směrem na Praděd (HLV 5; 1491 m), Žárový vrch (HLV 195; 1101 m) a údolí obce Ludvíkov. Při zvolení hotelu Stonožka jako výchozího bodu odbočíme v místě, kde narazíme na modrou, místo doleva, doprava (zajdeme si celkem cca 800 m tam i zpět). Po rozhlédnutí se vracíme směrem, odkud jsme přišli a pokračujeme na Malou Hvězdu. Ještě před vrcholem Vysoké hory (HLV 310; 1031 m) se vlevo otevírá výhled opět směrem na Praděd (HLV 5; 1491 m). Na vrcholu je pak výhled na bruntálskou stranu. Rozeznat lze část blízké obce Karlovice s dominantním Obřím vrchem s vysílačem nad Karlovicemi. Směrem od Karlovic doprava Anenský vrch, na kterém je rovněž vysílač. Za dobré viditelnosti je vidět krnovský Cvilín s kostelem a rozhlednou. Vysílač v tomto směru je na Ptačím vrchu nad obcí Nové Heřminovy.