Janova skála - SZ vrchol (VV 382a; 1000 m)
další informace o vrcholu

Janova skála - SZ vrchol: Fotografie vrcholu | Přidat fotografii | Další informace o vrcholu | Přidat informaci

Zobrazeno 1 - 1 z 1 nalezených na první stranu výpisuna předchozí stranu výpisuna následujicí stranu výpisuna poslední stranu výpisu

Na mamutím můstku na Čertově hoře. Představa spustit se dolů na lyžích je děsivá.

Na mamutím můstku na Čertově hoře (HLV 330; 1021 m). Představa spustit se dolů na lyžích je děsivá.

07.10.2007 13:30:13 - Jindřich Preis

Pohodový pěší výlet nad Harrachovem

Poměrně nenáročný výlet nabízí okruh z Harrachova přes Čertovu horu (HLV 330; 1021 m)Janovu skálu (HLV 382; 1002 m) a Janovu skálu - SZ vrchol (VV 382a; 1000 m).

Čertova hora (HLV 330; 1021 m) je z Harrachova přístupná dvěma sedačkovými lanovkami, mnohem zajímavější je však výstup po zelené značce přes a podél doskočiště dvou skokanských můstků - velkého a mamutího. Její část vede dokonce po schodišti pod tribunou a věží rozhodčích (lze obejít) a umožňuje vstup do jednoho ze startovacích oken mamutího můstku – pohled z tohoto okna dolů nutí v danou chvíli našlapovat jen velmi opatrně.

Závěrečných 0,5 km výstupu z rozcestí Pod Čertovou horou vede po modré značce po červené sjezdovce a nabízí panoramatický výhled na nižší vrcholy západních Krkonoš s Kořenovem v popředí a na Jizerské hory a Ještěd (HLV 344; 1012 m) na obzoru. Nejvyšší bod oblého vrcholu Čertovy hory je v lese mezi oběma lanovkami.

Pohled z vrcholové partie Čertovy hory přes Harrachov na Jizerské hory, vpravo v popředí Mrtvý vrch.

Pohled z vrcholové partie Čertovy hory (HLV 330; 1021 m) přes Harrachov na Jizerské hory, vpravo v popředí Mrtvý vrch (HLV 246; 1059 m).

Jindřich Preis (září 2007)

Pohodlná cesta téměř bez převýšení 2 km vede dále po modré značce a zpočátku též po modré sjezdovce, ze které je po několika desítkách metrů možno odskočit doprava na okraj lesa pro výhled na jihozápad. Cesta pak pokračuje spolu s červenou značkou po Krkonošské lyžařské magistrále jihovýchodním směrem. Po několika stech metrech je vpravo cca 70 m od cesty zřetelná Janova skála – SZ vrchol (VV 382a; 1000 m), kuželovitý vrcholek zakončený zdvojenou skalnatou formací, přístupný pouze terénem. Zato asi 300 m vzdálený hlavní vrchol Janova skála (HLV 382; 1002 m) je přístupný po široké značené cestě od východu a je tvořen pouze skaliskem s velmi omezeným výhledem, nicméně hezkým, na jinak vcelku rovném okolí. Vzhledově tak vypadá Janova skála – SZ vrchol „více jako tisícovka“ než popsaný hlavní vrchol a při měření v terénu jsem zaznamenal SZ vrchol o 5 m vyšší než vlastní hlavní vrchol. Nabízí se možnost toto pozorování zopakovat a tvrzení potvrdit či vyvrátit.

Mamutí můstek na Čertově hoře zespodu nevypadá tak zle.

Mamutí můstek na Čertově hoře (HLV 330; 1021 m) zespodu nevypadá tak zle.

Jindřich Preis (září 2007)

Část vrcholové skalky na Janově skále - SZ vrcholu.

Část vrcholové skalky na Janově skále - SZ vrcholu (VV 382a; 1000 m).

Mohutný skalní blok na vrcholu Janovy skály je téměř bez výhledu.

Mohutný skalní blok na vrcholu Janovy skály (HLV 382; 1002 m) je téměř bez výhledu.

Jindřich Preis (září 2007)

Vlastní výlet pak pokračuje na rozcestí nad Studenov (s penzionem), kde je možno odbočit zpět po žluté značce poměrně strmě dolů do Harrachova (Rýžoviště), anebo trasu téměř zdvojnásobit a pokračovat dále po červené na rozcestí Ručičky, kde je zajímavé si prohlédnout několik vícejazyčných informačních tabulí, věnovaných činnosti holandské nadace Face a jejím konkrétním aktivitám při obnově lesních porostů v Krkonoších. Zde je možno se i v zimě pohodlně vrátit po zeleně značené Krakonošově cestě do Harrachova přes Rýžoviště nebo pokračovat za dalšími Tisícovkami jinými směry.

Podobnou trasu lze absolvovat i na kole – viz výlet Čertova hora a Janova skála v internetové sekci Výlety / Krkonoše.