Vysoká (HLV 303; 1035 m)
další informace o vrcholu

Vysoká: Fotografie vrcholu | Přidat fotografii | Další informace o vrcholu | Přidat informaci

Související odkazy: VV Vysoká - SV vrchol | VV Vitorazská vyhlídka

Zobrazeno 1 - 7 z 7 nalezených na první stranu výpisuna předchozí stranu výpisuna následujicí stranu výpisuna poslední stranu výpisu

Sokol. Pohled z Horního Antýglu.

Sokol (HLV 80; 1253 m). Pohled z Horního Antýglu.

Vladimír Grančay (květen 2009)

24.11.2019 08:48:30 - Tomáš Formánek

Kompletní zdolání všech našich tisícovek

23. listopadu 2019 jsme dostali mail od pana Vladimíra Grančaye, ve kterém nám jako úplně první tisícovkář oznamuje úspěšné završení dlouhodobého cíle - zdolání všech našich tisícimetrových vrcholů!

Moc gratulujeme a přejeme pevné zdraví a hodně dalších vydařených výšlapů nejen na tisícovky!

Dobrý den, rád bych poprosil o aktualizaci a zaevidování nového počtu zdolaných hlavních a vedlejších tisícimetrových vrcholů: HLV - 396 VV - 188.

Vladimír Grančay se svými souputníky na vrcholu tisícovky Nad Rakouskou cestou, kde dne 23. listopadu 2019 jako vůbec první tisícovkář završil dlouhodobý cíl zdolání všech našich tisícovek!

Vladimír Grančay se svými souputníky na vrcholu tisícovky Nad Rakouskou cestou (HLV 395; 1054 m), kde dne 23. listopadu 2019 jako vůbec první tisícovkář završil dlouhodobý cíl zdolání všech našich tisícovek!

(listopad 2019)

Ano, po více jak třinácti letech se mi podařilo vystoupat na všechny tisícimetrové vrcholy naší vlasti. Zprvu jsem vůbec nepomyslel na to, že bych se o něco takového pokusil. Je pravda, že mám pár přátel, kteří byli i mými spolužáky a s těmi pořádám měsíc co měsíc výšlapy, především po Šumavě a Šumavském podhůří. Společně s nimi jsem si kdysi stanovil dlouhodobý cíl - zdolat všechny tisícimetrové vrcholy na Šumavě a jejím podhůří. Tak, jak roky plynuly a tisícovky přibývaly, začala mi být Šumava "malá". Postupně jsem navštěvoval i jiná pohoří a vrcholy v nich systematicky zdolával.

S tisícimetrovými (a nejen těmito) vrcholy určitě nekončím. Tak jen aby byl člověk zdravý.

Zdraví a příjemné dny Vám přeje Vladimír Grančay

Pavel Slanec

04.07.2017 15:24:31 - Bohus OK8PKM/SP9MKM

Vrcholy v eteru (Summits on the Air)

Z Polska dobry den, ahoj, horam zdar!

Hory Ceska jsou nadherne, sama krasa a pri navstevie setkal jsem se s moc skvelych lidi. V letach 2003-2004 jsem navstevil a vysilal ze 116 tisicovek, od Jizerek po Javorniky, a tak jsem ziskal pohar za III. místo v tisicovkarskem radioamaterskem diplomu, pocet navstivenych tisicovek (I. 230?, II. misto 132 tisicovky).

Skoda, ze radioamatersky diplom skončil, ale je novy mezinarodni radioamatersky program: Vrcholy v eteru (Summits on the Air) a Cesko je pripojeno od roku 2007, tak znova cestuji po krasnych horach Ceska, jsou i tisicovky, tak kolem 40 %.

Stranky mezinarodny: www.sota.org.uk , ceske stranky: www.sota-ok.nagano.cz (stav: cervenec 2017). V sezname jsou vsechny hory o prevyseny 150 m nad okoli, seznam podle kraji. Mel jsem moc stesti, ziskal jsem diplom cislo 1!, jako aktivator (navstiveny vrchol a spojeni) a i jako lovec (spojeni s vrcholem).

Doufam, ze se mi podari jeste navstevit a vysilat z dalsich tisicovek, zvlast novych v sezname. Chybi mi 5 pohori; Krusne a Novohradske hory, Cesky les, Sumavske podhuri a moj velky sen - Sumava.

Moje oblibena tisicovka a prvni zdolovany cesky vrchol  v statni svatek sv. Vaclava 28. zari 2000: krasna Kralovna Moravskoslezskych Beskyd: Lysa hora (HLV 48; 1324 m), to byl zacatek.

Omlouvam se za moj cesky, nikdy jsem neucil, jen od babicky, pochazila z Frydku-Mistku.

Tesim se a na schledanou na krasnych tisicovkach Cech, Moravy a Slezska.

Bohus, OK8PKM/SP9MKM, Polsko

Poznámka Tisicovky.cz

Radioamatérský diplom jsme před lety nepořádali přímo my z Tisícovek, ale kamarád radioamatér Pavel Slanec a Tisicovky.cz byly partnerem tohoto záměru. Jsme rádi, že podobná akce po letech na tehdejší projekt volně navazuje a opět inspiruje ke zdolávání hor.

Bohušovi přejeme, aby se v nynějším projektu dařilo nejméně tak dobře jako před lety a třeba někdy na horách na shledanou!

Geodetické měření tisícovek Vysoká (HLV 303; 1035 m) a Vysoká - SV vrchol (VV 303a; 1009 m).

Michal Čečák (květen 2016)

04.06.2016 14:27:41 - Tomáš Formánek

Oficiální změny výšek a uznání nových tisícovek

V sobotu 14. května 2016 jsme na popud pana Michala Čečáka provedli (za jeho účasti) podrobné geodetické měření tisícovek Vysoká (HLV 303; 1035 m) a Vysoká - SV vrchol (VV 303a; 1009 m) v Novohradských horách a následující den v neděli 15. května jsme na popud pana Josefa Růžičky, autora NS Hamry - Ostrý, určili místo kde NS překračuje nadmořskou výšku 1000 m a především jsme provedli detailní geodetické měření na Ostrém (HLV 70; 1291 m) a též navazujícího hraničního hřbetu k Velkému Kokrháči (HLV 95; 1229 m).

Výsledky měření přinesly mnoho nových zajímavých skutečností, mimo jiné zpřesnění základních dat o nedávno nově do seznamu zařazené tisícovce Vysoká - SV vrchol (VV 303a; 1009 m), potvrzení nových tisícovek Ostrý - JV vrchol (VV 70b; 1218 m) a Čekání (VV 95a; 1124 m) a důležitá upřesnění nadmořské výšky, resp. polohy nejvyššího místa u vrcholů Vysoká (HLV 303; 1035 m) a Ostrý (HLV 70; 1291 m). Všechny výsledky měření jsou podrobně popsány na stránkách jednotlivých vrcholů.

Na základě výše popsaných skutečností tak byly v květnu 2016 oficiálně upraveny nadmořské výšky a souřadnice vrcholů Vysoká (HLV 303; 1035 m), Vysoká - SV vrchol (VV 303a; 1009 m) a Ostrý (HLV 70; 1291 m) a zcela nově zařazeny do seznamu tisícovek vrcholy Ostrý - JV vrchol (VV 70b; 1218 m) a Čekání (VV 95a; 1124 m) .

Ač by se zdálo, že seznam našich tisícovek již musí být konečný, podobných dosud nepodchycených skalních útvarů s minimálně pětimetrových převýšením (hranice pro zařazení mezi VV) jsou na úbočích našich hor desítky či možná spíše stovky, takže i do budoucna lze očekávat, že ještě nějaké další podobné vedlejší tisícovky budou do oficiálního seznamu přiřazeny. Naproti tomu "objevení" nějaké nové výrazné hlavní tisícovky (jako například v minulosti dodatečně přidané vrcholy Milíř (HLV 394; 1003 m) či Perninský vrch (HLV 393; 1000 m)) by bylo již malým zázrakem.

Kompletní přehled vrcholů dodatečně zařazených do oficiálního výčtu našich tisícovek po zahájení projektu v březnu 2003 lze nalézt na úvodní stránce Galerie tisícovek.

"Nová" tisícovka Vysoká - SV vrchol (VV 303a; 1009 m).

11.03.2016 15:54:55 - Tomáš Formánek

Oficiální přidání nového VV 303a Vysoká - SV vrchol v NH

Dnes byl zařazen do oficiálního výčtu tisícovek nový vedlejší vrchol Vysoká - SV vrchol (VV 303a; 1009 m) v Novohradských horách

Do oficiálního seznamu našich tisícovek byl nový vrchol zařazen na základě podnětu od Michala Čečáka (viz info ze dne 21.2.2016).

Kompletní přehled vrcholů dodatečně zařazených do oficiálního výčtu tisícovek lze nalézt na úvodní stránce Galerie tisícovek.

"Nová" tisícovka Vysoká - SV vrchol (VV 303a; 1009 m).

21.02.2016 11:19:45 - Michal Čečák

Potenciální nová tisícovka na úbočí Vysoké

Při dnešním opakovaném výstupu na ultratisícovku Vysoká (HLV 303; 1035 m) v Novohradských horách, jsem cca 500 m severovýchodně od vrcholu vylezl na skálu vysokou možná i víc než 10 m, kde jsem naměřil 1004 m.

Máte nějaké informace od jiných tisícovkářů, že by se mohlo jednat o VV Vysoké nebo dokonce nový HLV? Já myslím, že je to hodně pravděpodobné.

Měřil jsem jen obyčejnou aplikací na iPhonu, ale nadmořská výška na Vysoké (HLV 303; 1035 m) souhlasila.

Dodatečně zařazená tisícovka Vysoká - SV vrchol (VV 303a; 1009 m).

Michal Čečák (únor 2016)

Poloha potenciální nové tisícovky na úbočí Vysoké (HLV 303; 1035 m).

Bukovec, 9.11.2007, 7:15 (Hydronet.cz).

Bukovec (HLV 373; 1005 m), 9.11.2007, 7:15 (Hydronet.cz).

09.11.2007 10:23:58 - Michal Holub

Nadcházející dny budou již ve znamení pravé zimy. Během pátku přešla přes Českou republiku od severozápadu studená fronta a za ní se o několik stupňů ochladilo.

Hranice sněžení se tak z 1300 m rázem posunula na 800 m a další pokles až na 500 m lze očekávat ještě dnes k večeru. Navíc je vzduch velmi vlhký a proto se můžeme těšit na novou sněhovou pokrývku v řádu decimetrů.

Je velmi pravděpodobné, že většina našich tisícovek bude už o tomto víkendu dobře dostupná na lyžích či sněžnicích.

Bukovec, 9.11.2007, 8:25 (Hydronet.cz).

Bukovec (HLV 373; 1005 m), 9.11.2007, 8:25 (Hydronet.cz).

Pěknou ukázku rychlé změny počasí lze nalézt na stránkách www.hydronet.cz.

Dva přiložené snímky jsou z dnešního rána a dělí je pouhých 70 minut. Na prvním, pořízeném v 7:15, je vidět Bukovec (HLV 373; 1005 m) a mokrá asfaltka na Jizerce. Aktuální teplota byla 2,5 stupně nad nulou. Druhý snímek téhož místa v 8:25 již kvůli hustému sněžení Bukovec neukazuje, teplota klesla o celé 3 stupně.

Vrcholová oblast Vysoké.

Vrcholová oblast Vysoké (HLV 303; 1035 m).

Renáta Šašková (květen 2003)

15.04.2007 10:09:30 - Štěpán Hazdra

Po loňském orkánu je Vysoká (HLV 303; 1035 m) dostupná jenom s velkými obtížemi kvůli obrovským polomům. S dětmi, se psem nebo na kole je přístup prakticky nemožný. V okolí vrcholu je už kalamita zpracovávána, ale myslím, že obtíže budou přetrvávat minimálně do podzimu 2007.